środa, 3 września 2014

wrześniowe SEW ALONG

SEW ALONG polega na tym, że wszyscy uczestnicy zabawy szyją to samo w tym samym czasie. Każdy szyje u siebie - w pracowni albo w domu - i melduje na blogu Szczecin Szyje wykonywanie poszczególnych etapów. Dzięki SEW ALONG ma się motywację do szycia, a na koniec można podziwiać różne rzeczy, które powstały w ciągu miesiąca.


Na wrześniowe SEW ALONG wybrałyśmy uszycie patchworku. Każda uczestniczka szyje dowolną rzecz - przedmiot użytkowy, np. kołderkę lub pled, torebkę, pokrowiec na maszynę, kosmetyczkę, pojemnik lub przedmiot służący do dekoracji, np. poduszkę, makatkę, itp. Każda szyje według dowolnego wzoru, dowolną techniką przedmiot patchworkowy zgodnie ze  swoimi możliwościami (poziomem zaawansowania).


Poniżej znajdziecie garść pomysłów i inspiracji, pod większością zdjęć znajdują się linki kierujące do źródła. Znajdziecie tam sporo pomysłów o różnym poziomie trudności. 

 

Na początek bardzo różnorodne (łatwiejsze i trudniejsze) pomysły na patchwork zgromadzone przez Paulinę prowadzącą blog ce-la-faccio.



http://media-cache-ec0.pinimg.com


http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/e



http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/9























 




Powyższe wzory można wykorzystać nie tylko do uszycia patchworkowych makatek, ale też można na ich bazie stworzyć podkładki, maty albo np. poduszkę ;)

A jak już jesteśmy przy poduszkach, to podsunę kilka pomysłów:


  









A może by tak uszyć torebkę lub prostą torbę na zakupy?









A może kosmetyczkę albo etui?











Jeśli ktoś chce, może uszyć również jeden z domków (albo wszystkie 4) według wzoru Karoliny, która na swoim blogu zorganizowała Houses Mini Quilt Along ;) 



Możliwości wyboru jest naprawdę wiele, w sieci znajduje się mnóstwo tutoriali pokazujących w przejrzysty sposób, jak łączyć ze sobą kawałki bawełnianych szmatek, żeby uzyskać tak imponujący efekt, jak na powyższych zdjęciach.

Więc.... do dzieła! Zapraszamy do udziału osoby z całej Polski – motywacja przyda się każdemu! Szczególnie gorąco zapraszamy do udziału we wrześniowym SAL osoby początkujące w technice patchworku. Wybierzcie najprostsze bloki, możecie uszyć na początek małą podkładkę lub makatkę na ścianę. A w razie gdyby wyszło trochę krzywo - zawsze można powiedzieć, że takie było zamierzenie ;)

Terminy i etapy:
 
03 - 09.09 – tydzień 1 – wybór wzoru, zorganizowanie tkanin i nici,
10 - 16.09 – tydzień 2 – krojenie, zszywanie,
17 - 23.09 – tydzień 3 – pikowanie,
24 - 30.09 – tydzień 4 – wykończenia i robienie zdjęć.

Wolę przystąpienia do zabawy zgłaszamy w komentarzu POD TYM POSTEM i tutaj też meldujemy realizację poszczególnych etapów! W komentarzach można od razu dodawać linki ze zdjęciami z naszych osobistych blogów.

Jeśli bierzesz udział w SEW ALONG umieść na swoim blogu banerek z linkiem do tego posta. 

 

14 komentarzy:

  1. Zapisuję się - domek mam już prawie gotowy... tylko zszyć zostało :D

    OdpowiedzUsuń
  2. zapisuję się z niejaką obawą ale co tam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I ja tez się zapisuję..będzie to dodatkowa mobilizacja ,aby zanim chłody przyjdą szycie zakończyć.

    OdpowiedzUsuń
  4. zapisuję się ;d będzie torbiszczę

    OdpowiedzUsuń
  5. spróbuję, bo już od roku myślę a zabrać się nie potrafię ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie wezmę udział :) Piękne inspiracje, teraz tylko trzeba pomyśleć co pierwsze uszyć...
    Pozdrawiam
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie już jest: klamerka na klamerki :) Szyło się super, a teraz służy praktycznie ;)
      http://work-with-patches.blogspot.com/2014/10/klamerka-na-klamerki-sal-clip-bag-sal.html
      Pozdrawiam
      Kamila

      Usuń
  7. do takich akcji zawsze chętna :) w życiu patchworka nie szyłam, ale kiedyś musi być ten pierwszy raz :) tylko co ja uszyję .... ;)?

    OdpowiedzUsuń
  8. I ja się przyłączę bo ostatnio opętał mnie patchwork.
    www.bawelnianyzakatek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapisuję się, chociaż jeszcze nie wiem co będę szyła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wklejam link za mamę
      http://niemazaco.pl/?p=1509
      Pozdrawiam
      Karolina

      Usuń
  10. Wchodzę w to! :) Do końca miesiąca może wymyślę co i z czego. Najmilej wspominam kosmetyczkę Karoliny B-craft z brzegów fabrycznych tkanin ale mam ich jeszcze za mało.
    Barrrrdzo fajny pomysł:
    http://b-craft.pl/1-2-3-cos-dla-mnie/

    OdpowiedzUsuń
  11. zjadło mi komentarz, więc raz jeszcze: i ja :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja szczęśliwie zakończyłam mój patchwork
    http://bawelnianyzakatek.blogspot.com/2014/10/cztery-pory-roku-quilt.html
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń