piątek, 29 listopada 2013

Blogerka miesiąca - Karolina B-Craft

Tym postem zaczynamy nowy cykl na blogu Szczecin Szyje. Co miesiąc będziemy prezentować jedną osobę z naszego grona.

Listopadową blogerką miesiąca jest Karolina z B-Craft. Prowadzi ona bloga, oraz sklep z przepięknymi tkaninami i unikatowymi pracami, które sama stworzyła.


1. Opowiedz nam coś o sobie

Jestem niespokojną duszą, która przez kilka ostatnich lat zajmowała się głównie domem i dziećmi. Jestem typem człowieka, który stale musi coś tworzyć. Moje ręce nie lubią trwać w bezczynności zbyt długo. Mam zawsze głowę pełną pomysłów i ciągle brak mi czasu na realizację ich wszystkich. Bardzo lubię prostą formę i mam słabość do starych przedmiotów zazwyczaj wykonanych ręcznie. Od zawsze interesowałam się rzemiosłem i staram się otaczać stylowymi rzeczami. Dla przykładu wszystkie meble w domu to antyki które własnoręcznie odrestaurowywałam. Takie rzeczy później się szanuje i mają większą wartość nie tylko materialną. Staram się być bardzo dokładna w tym co robię i zwykle surowo oceniam efekty własnej pracy. Zdarza mi się robić kilka, a czasem kilkanaście poprawek zanim ukończę swój projekt. 
 
Cieszą mnie wschody i zachody słońca oraz ciekawe kształty chmur na niebie. Gdy widzę takie piękne zjawisko, sięgam wówczas po aparat, jednak takie zdjęcia nie są moją mocną stroną, więc staram się ich za często nie pokazywać.
Uwielbiam z rodziną spędzać czas na świeżym powietrzu, zwłaszcza na rowerach.

2. Jak zaczęła się Twoja przygoda z szyciem?

Sięgając daleko w przeszłość przypominam sobie pokrowiec na gitarę klasyczną, który uszyłam z kawałków starych jeansów. Byłam wtedy w szkole podstawowej. Kilka lat później powstał mój pierwszy patchwork wykonany ze skrawków materiałów i starych ubrań. Ten patchwork -większości szyty ręcznie -podarowałam później w prezencie moim obecnym teściom. Po kilku latach powrócił on do mnie i teraz wisi w pokoiku mojego młodszego syna.
Jednak moja prawdziwa przygoda z szyciem zaczęła się na początku tego roku, od uszycia lalki na akcję organizowaną przez UNICEF, w szkole mojego syna. Wtedy to kupiłam moją pierwszą maszynę -mała Elna. Lalka została uszyta i wylicytowana na kwotę 50zł –oczywiście przeze mnie i powstał mój pierwszy wpis na blogu opisujący to wydarzenie. Kilka tygodni później powstał mój pierwszy quilt o wymiarach 190cm. x135cm. Nie było łatwo przy pikowaniu ze względu na rozmiary narzuty i małą ilość miejsca pod maszyną, aczkolwiek było bardzo przyjemnie. Oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia i tak w głowie zrodził się projekt na jeszcze większy quilt, plany zakupu maszyny z dłuższym ramieniem i marzenia o własnym sklepie z tkaninami, które ciężko było znaleźć w moim mieście. Pozostawało tylko zacząć realizować marzenia, ale zapewniam nie jest to łatwe. Myślę, że w tym miejscu muszę podziękować mojemu mężowi, który od samego początku mnie wspiera, zachęca do dalszego działania i pomaga przy każdej okazji DZIĘKUJĘ! Bardzo motywujący wpływ mają na mnie również spotkania z członkami grupy SZCZECIN SZYJE. Pamiętam jak pierwszy raz wybrałam się na spotkanie z członkami tej grupy. Intensywnie wtedy padał deszcz i ostatecznie na spotkanie dotarły tylko Paulina, Jola i Gosia. Strasznie się denerwowałam tym jak inni mnie odbiorą, ale po powrocie do domu powiedziałam mężowi, że bardzo się cieszę, bo nie spodziewałam się tego, że w Szczecinie znajdę osoby równie pozytywnie zakręcone na punkcie szycia, jak ja.

3. Co cię inspiruje?
Wiele rzeczy mnie inspiruje. Czasami jest to zdjęcie, obraz lub coś zaobserwowanego na ulicy. Wiele inspiracji dostarcza mi natura, która często potrafi zaskakiwać czymś niespotykanym. Fascynują mnie najróżniejsze, często nieoczekiwane zestawienia kolorów , które można zaobserwować np. na rafie koralowej lub na straganie warzywno-owocowym na wiosnę.
Uwielbiam wszystko co kolorowe, nawet rzeczy, które dla innych ludzi mogłyby się wydać kiczowate i brzydkie, mnie potrafią zachwycić i zainspirować. Uważam, że życie potrafi być wystarczająco szare i przygnębiające w swej monotonii, a czasem nawet bezwzględności, dlatego ja staram się wnosić do każdego dnia jak najwięcej koloru i radości- czasem się udaje, czasem nie, ale bardzo się staram


4. Co lubisz szyć najbardziej?

Myślę, że najwięcej pomysłów, które nosze w głowie dotyczy większych form, czyli dużych quiltów i patchworków. Dysponuję niewielką ilością czasu, który mogę przeznaczyć na szycie, dlatego ten, który posiadam staram się wykorzystywać twórczo. Szycie traktuję jako jedną z form wyrażania siebie, kiedyś było to rysowanie i malowanie, teraz jest to szycie. Podchodzę do szycia jak do malowania obrazu, tylko tkaniny służą mi za farby, a zamiast pędzla posługuję się teraz maszyną do szycia. Tradycyjne wzory patchworkowe bardzo mi się podobają, jednak zawsze gdy coś tworzę, staram się żeby było to niespotykane i inne, tak by moja praca kojarzyła się ze mną, a nie ze wzorem, który ktoś kiedyś wymyślił.

5. Jak widzisz przyszłość B-Craft? Plany, marzenia...
 
Mam nadzieję, że nadal będę mogła wyrażać siebie poprzez kolejne projekty, których się podejmę. Chciałabym, poprzez moje prace przekonać do patchworku jak największa liczbę osób. Kto wie, może niektórych uda mi się nawet nakłonić do pokochania tej formy sztuki- bo przecież tym właśnie jest patchwork.
Myślę, że nie mam wielkich marzeń- po prostu chciałabym móc robić to co lubię jak najdłużej. Chciałabym móc zrealizować jak najwięcej z projektów, które tłoczą się w mojej głowie, a później oczywiście przedstawić je wszystkim na moim blogu.
Co do przyszłości sklepu, to oczywiście będę go prowadziła i rozwijała w miarę swoich możliwości. 


Karolinę można odwiedzać na blogu, na Facebooku, na Twitterze oraz Pinterest.



Ps. Jeśli nalezysz do grupy Szczecin Szyje i chciałabyś zaprezentować swoje prace, proszę skontaktuj się ze mną: aleksandra(at)magestudio.eu

9 komentarzy:

  1. zgadzam się, że patchwork to sztuka! A w Twoim wykonaniu sztuka ta opanowana jest do perfekcji. Szycie ubrań przy Twoich pikowanych, idealnych i równiuteńkich narzutach to pestka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post :) Fajnie jest poznawać bliżej osoby, które na co dzień znamy głównie z ich twórczości, która w przypadku Karoliny jest genialna! Podziwiam Cię za tą perfekcję przy tworzeniu, piękne rzeczy szyjesz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Olu za świetny post:) A wam dziewczyny dziękuję za miłe słowa:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Karolina ja pamiętam to spotkanie przy Błoniach! :D
    Było przesympatycznie, a ja tylko się obawiałam, czy Ciebie i Gosię nie wystraszyłam z Jolą, gdy zaczęłyśmy sobie prawie dosłownie wyrywać tkaniny z rąk :D hahahaaa :D no my wariatki jesteśmy ^^ takie pozytywne rzecz jasna :D

    niezmiernie się cieszę, że jesteś w naszej społeczności szyjących ze Szczecina!! :D

    wywiad oceniam na 6 - miło się czytało :) dzięki Ola!! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Takie rzeczy później się szanuje i mają większą wartość nie tylko materialną." - amen! Karolinko, trzymam kciuki za Ciebie i za sklep :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny wywiad - dobra robota Olu!
    Karolina - patrząc na te papużki i flamingi WIEDZIAŁAM że wcześniej musiałaś rysować bo nie tylko wypełniasz przestrzeń ale liniami nadajesz kształty (mam nadzieję że wiesz o co mi chodzi). W Twoich pracach widać perfekcjonizm i radość tworzenia. Trzymam kciuki za rozwój B-Craft i kolejne wspaniałe, kolorowe prace.

    OdpowiedzUsuń
  7. Karolina, tak trzymaj i sklep niech działa ku uciesze nas wszystkich :) Powodzenia!

    Olu, świetna robota :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Karola tworzysz przepiękne rzeczy, jesteś perfekcjonistką w każdym calu. Mam nadzieję że przyjdzie dzień w którym i Ja będę mogła poszaleć z zakupami w Twoim sklepie (wiesz o czym mówię). Rozwijaj się dalej idzie Ci świetnie, trzymam kciuki za Twój sukces, osiągniesz go na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki Karolina za doskonałą współpracę :D

    czekam na następne osoby chętne do wywiadu :D

    OdpowiedzUsuń