wtorek, 3 września 2013

wrześniowe SEW ALONG

SEW ALONG polega na tym, że wszyscy uczestnicy zabawy szyją to samo w tym samym czasie. Każdy szyje u siebie - w pracowni albo w domu - i melduje na blogu Szczecin Szyje wykonywanie poszczególnych etapów. Dzięki SEW ALONG ma się motywację do szycia, a na koniec można podziwiać jakie to różne rzeczy powstały z tego samego wykroju.

Na wrześniowe SEW ALONG wybrałyśmy uszycie płaszcza. Każdy szyje płaszcz w swoim stylu i w swoich kolorach! Dopuszczamy także przeróbki i wszelakie DIY.

Teraz zapewne większość szanownych Czytelniczek ogarnęła panika - jak to?! Szycie płaszcza?! Przecież to za trudne! Nie dam rady! SPOKOJNIE :) z nasza pomocą dacie radę! Po to robimy SEW ALONG aby rozwijać się i stawiać sobie krawieckie wyzwania, no nie?


Jak poradzić sobie z szyciem płaszcza będąc początkującą krawcową:
- wybierz łatwy model czyli taki z małą ilością elementów
- uszyj płaszcz bez podszewki
- zamień guziki na zatrzaski
- pomiń szycie wpuszczanych kieszeni - zamiast nich najłatwiej zrobić kieszenie naszywane na wierzchu
- wybierz model z dokładną instrukcją szycia, najlepiej z obrazkami pokazującymi każdy etap;
takie instrukcje znajdziesz w Burda Szycie Krok Po Kroku* oraz w Annie
(* archiwalne numery "Burda Szycie Krok Po Kroku" można zamówić telefonicznie w wydawnictwie Hubert Media, dział Archiwum i Prenumerata)
- wybierz materiał przyjazny w szyciu czyli łatwy w prasowaniu i nie strzępiący się za bardzo np wełna parzona, flausz,
- jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości - zagooglaj albo poproś o pomoc! Żadna z nas nie żyje w próżni i nawet jeśli osobiście nie znasz żadnych doświadczonych krawcowych to możesz zapytać kogoś np na Facebooku.

Lista tutoriali i filmów instruktażowych przydatnych podczas szycia płaszcza:
- Jak zrobić damski płaszcz z męskiej marynarki? - tutorial krok-po-kroku, dla początkujacych, PL
- Jak zrobić prosty płaszcz w 30minut? - video tutoria, dla początkujących, ANG
- Jak uszyć płaszcz na bazie wykroju na sukienkę? - SUPER video tutorial, dla początkujących, ANG
- Płaszcz, szycie krok-po-kroku - 6 odcinków video tutoriala, dla początkujących, PL
- Wszywanie rękawa - video tutorial, ANG
- Mocowanie poduszek na ramionach - video tutorial, ANG
- Wykańczanie kołnierza - video tutorial, ANG
- Jak uszyć płaszczyk z okrągłym kołnierzykiem? - tutorial krok-po-kroku, ANG
- Jak uszyć pikowaną kurtkę/płaszczyk? - tutorial krok-po-kroku, ANG

Darmowe wykroje online:
- Płaszcz z kimonowym rękawem - darmowy wykrój + instrukcja szycia, ANG
- Klasyczny płaszczyk jednorzędowy - darmowy wykrój + instrukcja szycia, ANG
- Płaszcz z ozdobnym paskiem - darmowy wykrój + instrukcja szycia, ANG
- Klasyczny trench (tzw "prochowiec") - darmowy wykrój + instrukcja szycia, ANG
- Płaszcz ze stójką - darmowy wykrój + instrukcja szycia, ANG

Dobre rady:
- Czeremcha radzi - szycie płaszcza

Jeśli wpadnie Wam w oko jakiś użyteczny tutorial płaszczowy to podajcie nam link w komentarzu - chętnie uzupełnimy naszą listę! 

Terminy i etapy:
03 - 09.09 – tydzień 1 – wybór modelu, zorganizowanie materiału, nici, itp, przygotowanie wykroju
10 - 16.09 – tydzień 2 – krojenie.
17 - 23.09 – tydzień 3 – zszywanie.
24 - 30.09 – tydzień 4 – wykończenia.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że szycie płaszcza to poważniejsza sprawa więc dodajemy jeszcze 1 tydzień na "poślizg". Wyznaczamy DEADLINE na 10.10.2013, a post prezentujący gotowe płaszcze zostanie opublikowany 15.10.2013.

Wolę przystąpienia do zabawy zgłaszamy w komentarzu POD TYM POSTEM i tutaj też meldujemy realizację poszczególnych etapów! W komentarzach można od razu dodawać linki ze zdjęciami z naszych osobistych blogów.

Zapraszamy do udziału osoby z całej Polski – w końcu motywacja przyda się każdemu!
Jeśli bierzesz udział w SEW ALONG umieść na swoim blogu banerek z linkiem do tego posta.

36 komentarzy:

  1. Jula super post :) dzięki za niego no i rzecz jasna zgłaszam się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały, zachęcający post! Będę z Wami szyła płaszcz... raczej płaszczyk, bo mój będzie krótki, mały,zgrabny, lekki... taki na przejściową porę pomiędzy latem a jesienią i do wykorzystania w sezonie wiosennym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od zawsze marze o płaszczu z Burdy 09/2006. Kiedy jeśli nie teraz i jak, jeśli nie z Wami?

    OdpowiedzUsuń
  4. Pragnę się rozwijać szyciowo, a szycie płaszczyka to jest wyzwanie :) Pozdrawiam z Małopolski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zrobiłam szablony, rozłożyłam materiał z zamiarem wykrojenia i okazało się, że zamiast zamówionych z allegro 2m dostałam 1,65m.... I co teraz? Nie mam nic innego na płaszczyk na stanie...

      Usuń
  5. Dopisuję się również do szycia płaszczyka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To siem zgłaszam! Od roku sobie szyję płaszcz i uszyć nie mogę, to może w kupie wreszcie mi się uda. :)))
    Pozdrawiam z Ziemi Lubuskiej, która w końcu całkiem niedaleko Szczecina jest. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aha, mam tylko jeden problem. Zgrzyta mi to Sew Along. Zatem uprzejmie donoszę, że zrobię sobie własny banerek z odnośnikiem do Was. Dobrze? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, mnie też zgrzyta ;) ale co tam, idziemy z postępem! Chyba musimy się przyzwyczaić do Sew Along, Candy i takich innych ;) Jak dobrze, że Ciebie zmobilizowałyśmy do szycia :)

      Usuń
  8. Wykrój prostego płaszcza średniowiecznego z klinami - http://chomikuj.pl/ladymargho/Wykroje+ubra*c5*84/p*c5*82aszcz+zimowy,116469195.pdf
    Łatwe i całkiem fajne. Można dodać do listy "pomocy naukowych".

    Kiedyś się przymierzałam do szycia płaszcza, ale się poddałam ze względu na brak umiejętności, może tym razem się przemogę...

    OdpowiedzUsuń
  9. bosssko! szkoda że ja po 10 września będę musiała zrobić przerwę od szycia, jakby co ja będę spóżniona :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Troche sie boję, ale sie zgłaszam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też się trochę boję :) ale zgłaszam się. Mam wizję białego albo kremowego płaszcza do kolan - zobaczymy co z tego wyjdzie bo nie mam żadnego materiału...

      Usuń
  11. Obiecałam sobie że w tym roku uszyję płaszcz i choć mnie ta wizja przeraża to myślę że "w kupie" raźniej i przynajmniej motywacja porządna będzie, więc co mi tam. Zapisuję się :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak fajnie, że jesteście z nami! :)
    Grupa wspiera, grupa radzi, grupa nigdy Cię nie zdradzi! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dołączam również w tym miesiącu nie będę tylko obserwować ale też szyć. Pozdrawiam z Gorzowa Wlkp :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wykrój już zamówiony, teraz trzeba czekać na listonosza :) materiał też już wstępnie wybrany, wszystko pokażę jak dojdą paczki :) Tymczasem zainspirowana wizją szycia płaszcza dodałam tutorial jak zrobić kieszeń pasplowaną :) może komuś się przyda :) http://vaylebyme.blogspot.com/2013/09/tutorial-kieszen-pasplowana.html

    OdpowiedzUsuń
  16. może i ja spróbuję.....pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem chętna ,ale czy sobie poradzę ?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja już nawet wiem który będę szyła :) Ten za mną chodził od dawna a teraz mam mobilizację http://www.burda.pl/wykroj/2012-burda-10-113

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej uzyjesz innego materialu na rekawy czy koloru?

      Usuń
  19. Spojrzałam dzisiaj na termometr - rano było 9 stopni (!) chyba z tym płaszczem się spóźniłyśmy :-P. Ja się niestety nie piszę bo za niedługo zaczynam z dawna wyczekiwany urlop. Liczę jednak na to że po powrocie zabiorę się z zapałem do kolejnych wyzwań.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja wybrałam ten: http://www.burda.pl/wykroj/2013-burda-3-134

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystko już wybrane :) Tutaj wykrój i materiał: http://vaylebyme.blogspot.com/2013/09/fiolet-fioletowy-nie-rowny-sew-along.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Odczuwam niepokój czy dam sobie radę, no i nie jestem ze Szczecina (Ełk) ale mam nadzieje że przyjmiecie mnie... Potrzebuje motywacji do szycia a już na pewno płaszcza. Mam trochę poślizgu czasowego więc dziś przeglądam burdy i szukam materiału :) Pytanie nr 1 czy wełnia parzona parzona sprawdzi się bez podszewki? A jesli nie to jaka tkanina na płaszcz zda egzamin bez? Szycie podszewki jakoś mnie przeraża...

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. mam materiał, prawie skończyłam wycinać przerysowany wykrój, jeszcze tylko zakupić ocieplinkę i wyszukać podszewkę i płaszczyk szyć będę! trzymajcie kciuki

    OdpowiedzUsuń
  25. Kinga, to jesteśmy na podobnym etapie - ja mam tkaninę na płaszczyk i gotowy wykrój. Ocieplinki nie daję, bo płaszczyk ma być jesienny. Też jeszcze nie mam podszewki...
    Trzymam kciuki za Ciebie i za siebie ;))) Dziś kroję... no i trzeba się uwijać, bo czas nagli ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Widzę że wszyscy jesteśmy mniej więcej na podobnym etapie :D U mnie materiał i wszystkie niezbędne akcesoria już przygotowane, jeszcze wczoraj musiałam taśmę wypustkową kupić :D a dzisiaj się biorę za krojenie :) Termin tuż tuż, a jeszcze tyyyle pracy :D

    OdpowiedzUsuń
  27. moje postępy http://longredthread.wordpress.com/2013/09/29/jak-mi-idzie-szycie-plaszcza/
    jutro zaczynam zszywanie

    OdpowiedzUsuń
  28. Płaszczyk skończyłam już tydzień temu, ale nie miałam czasu żeby go wystawić, dziś znalazłam chwilę, więc się chwalę ;) http://vaylebyme.blogspot.com/2013/10/paszcz-zimowy-w-koncu-sie-udao.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodałam do posta zdjęcie trzech ujęć na raz żeby było na wystawę naszych dzieł ;)

      Usuń
  29. Ja też już skończyłam :) Muszę jeszcze porobić zdjęcia, na razie można zobaczyć tu
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=309535955855728&set=p.309535955855728&type=1&theater
    Post na blogu niebawem...
    A jak tam reszta dziewczyn? Szyjecie? Kończycie już???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tu post na blogu - w nim więcej zdjęć
      http://www.montowniaody.pl/2013/10/krotki-zielony-paszczyk-z-flauszu.html

      Usuń
  30. Moj plaszczyk gotowy od tygodnia :) do obejrzenia na blogu lrt

    OdpowiedzUsuń